reklama

Klišé naše každodenné

Alebo lepšie raz skúsiť ako stokrát počuť podľa mňa stále platí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (21)

Pred časom, pod vplyvom dojmu prebytku voľného času, rozhodla som sa rozšíriť svoje voľnočasové aktivity o niekoľko ďalších zábaviek.

Nakoľko väčšinu dňa presedím, čím si utešene pestujem nechcené krivky a dýchavičnosť už pri výstupe na 3. poschodie, rozhodla som sa zamerať na aktivity vyžadujúce pravidelný pohyb. Keďže pohyb v zmysle "čím vyššie/silnejšie/atď.. - tým lepšie" (t.j. posilňovňa, aerobik...) nie je práve tým čo ma motivuje a baví, išla som na seba psychologicky. Rozumej - poňúrala som sa skôr v oblasti tanečnej. Ňúrala som, ňúrala... až som vyňúrala niekoľko možnosti ktoré ideálne spĺňali všetky moje požiadavky. T.j. venovať sa tancom kde by bolo jednak cieľom skôr uvoľniť sa a spoločensky vyžiť (salsa) v kombinácii s náročnejším individuálnym tancom (flamenco), od nedávna občas prekladaný brušnými tancami.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

To ako veľmi ma tieto aktivity bavia nie je predmetom článku. Čo ma v súvislosti s týmto zarazilo boli reakcie okolia, resp. rýchlosť akou boli ľudia schopní zaškatuľkovať druh športu/tanca do kategórie "Po-let's-dance-ovská eufória" a tým pádom ho zvrhnúť na stádovitú reakciu bez zmyslu. V konečnom dôsledku, i keby tomu tak bolo, zdá sa mi to ako dôvod na odmietnutie akéhokoľvek druhu zábavy veľmi povrchné. Schopnosť kategoricky niečo odbiť len pod vplyvom zdanlivého presýtenia v TV vidím v prvom rade ako ochudobnenie samého seba. Keby aj program v televízii inšpiroval k začatiu s tancom hneď tisíc ľudí, žiaden z nich nedokáže užiť si tanec namiesto mňa... Že to robia už "všetci"? Podľa toho čo vidím, asi ťažko. A opäť platí predošlý argument. Ten pohyb si za vás nikto iný neužije. Sprostredkovane to jednoducho nejde. Pre každého je to unikátny zážitok.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Podobný jav som pritom nezaregistrovala len v súvislosti s druhmi športov či tancov. Po oznámení kolegovi že sa chystám na balet Luskáčik som sa dočkala reakcie v podobe zhovievavého úsmevu s ironickým komentárom "Aké invenčné" (on ešte na žiadnom nebol). Reakcia na fakt že sa chystám na Carmen, bola veľmi podobná. Mainstream v ramci opier...

Čo tým chcem povedať? Nemám pocit že všetko, čoho všeobecná obľúbenosť vzrástla po spropagovaní televiziou, je apriori zlé. Nie všetko čo máte v hlave sprostredkovane zafixované ako "klasika", je prekonaná nuda. Odmietam si nasadiť do hlavy takýto limitujúci filter.

Andrea Kuricova

Andrea Kuricova

Bloger 
  • Počet článkov:  51
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som taká (ne)normálna mladá žena. Je strašne veľa veci, ktoré neznášam (momentálne si najviac spomínam na klímu) a zopár takých, ktoré naozaj zbožňujem. Zoznam autorových rubrík:  Tvorím...Pocity a rozpoloženiaNázory, postoje, úvahyLen tak zľahka...Zažila som...Nenáročné lyricko-epické halúzVšimla som si...SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu