Môj UK's Top 5 súčasnej TV reklamy

Autor: Andrea Kuricova | 9.2.2009 o 18:02 | Karma článku: 6,10 | Prečítané:  1641x

Pomerne neplánovane ma zhruba pred dvoma mesiacmi zavialo do Londýna, kde asi nejaký ten čas ešte pobudnem. Keďže som okrem hromadného rozosielania životopisov, športového tréningu (na čas sa už teraz vyhovoriť nedá) a túlania sa po meste sem-tam zablúdila aj očkom po TV, nevyhla som sa reklamám. A niektoré z nich ma celkom zaujali (trošku pridať zvuk vôbec nebude od veci).


Prvá z nich ma zaujala celkom pochopiteľne. Chytľavá hudba, netradičná kompozícia a vtipné pohyby, ktoré vás nútia hypnotizovať obrazovku hlavne - rozuzlenie, pokiaľ ide o výrobok, ktorý propaguje. Málokedy sa v týchto vodách vidí taká inovatívnosť.


 



 Ďalšia naplno využíva tzv. davový efekt. Takisto pomerne netypická reklama pre tento druh produktu (až konečné pípanie vás uvedie do obrazu), "civilne" zachytávajúca tancujúci dav na Londýnskej Liverpool Street Station a ľudí, ktorí sa im prizerajú. Žiadna bombastická myšlienka, ale aj tak pomerne príjemný výsledok.


 


 

Aj tretia z mojich obľúbených spočiatku nijako nenapĺňa klasickú predstavu propagácie produktu tohto typu (o tom sa dozviete až na konci). A možno práve preto, sledujúc tohto nevábneho nemeckého chlapíka, po celý čas rozmýšľate, "na čo" to len môže byť...  Pekný slogan :)




 

 

No, zvážnime trošku... Jedna z vecí, ktoré ma zaujali najviac, je to, akým spôsobom sa tu propaguje charita, resp.  buduje spoločenské povedomie o veciach, ktoré pre spoločnosť predstavujú vyslovený problém, alebo je záujem, aby sa o nich aspoň začalo hovoríť. V tejto oblasti ma okrem  uvedeného videa zaujali aj ďalšie kampane, ale k materiálom som sa nedostala (t.j. pre Youtube asi nie sú až tak príťažlivé :).

Medzi ne patrí celonárodná kampaň Change 4 Life, ktorá vo viacerých variáciách animovanou formou (a pomerne zábavne) upozorňuje na zdravotné negatíva spojené so súčasným životným štýlom a vyzýva na zapojenie sa do programu. Jeho súčasťou je registrácia, v rámci ktorej vám na základe online ankiet (dosť detailných) zhodnotnia úroveň životného štýlu rodiny vrátane všetkých detí osobitne a potom navrhnú program, ktorý by za rešpektovania istých rodinných špecifík, predstavoval alternatívu smerom k zdravšiemu spôsobu života. Kampaň je podporovaná vládou a sú do nej zapojené rôznorodé lokálne organizácie, ktoré ju reálne podporujú v oblasti pohybu/športu, výživy, osvety atď.


   

   

Posledné z videí je zas trošku živšie. Napriek tomu, že absolútne nič svetoborné neprináša, využilo základné atribúty "dobrej reklamy" (rytmická chytľavá hudba, krásne ženy, obdiv a závisť ostatných..) do poslednej kvapky. Spolu s tým, že dej sa odohráva v roku 1984, apeluje tak trošku svojimi obrazmi (číro, telefón=tehla) na nostalgickú strunu divákov a získava tým ďalšie dobré body.


 

 

Je ešte zopár chuťoviek, ku ktorým je cesta zarúbaná. Jednou z nich je absolútne psychedelická reklama na Peugot 206, v ktorej ľudia, za využitia tzv. "civilnej kamery", bez akéhokoľvek hudobného podmasu a súvisu s autami vôbec (musíte oči pučiť aby ste uvideli naspodu obrazovky maličkým napísané, o čo ide) hrajú krátke prapodivné scénky z notoricky známych filmov (Star Wars, Blair Witch...). Odvážne.
Ďalšou "nenájditeľnou" je reklama, pri ktorej pozorujete vo vetríku sa vlniace a slnkom zaliate poľné klasy - obrázok ideálnej pohody. Už-už čakáte nejaký ten slogan propagujúci nenahraditeľnú chuť domáceho masla - keď sa tu zrazu kamera zdvihne a pomaly prechádza po zvodných ženských krivkách smerom hore, až kým nezachytí krásne dlhé vlasy. Vtedy sa slečna otočí, usmeje sa - a vy vidíte, že jej chýba nejaká ten zúbok vpravo hore. Účinné :))

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Už ste čítali?